Zarządzenie Nr 2/2016 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym z dnia 02 grudnia 2016 r.

Zarządzenie Nr 2/2016

Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym 

z dnia 02 grudnia 2016 r.

w sprawie ustanowienia Regulaminu naboru na stanowiska urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym

 

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz.902) zarządzam, co następuje:

 

§ 1. Przyjmuje się Regulamin naboru na stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym, zwany dalej „Regulaminem”.

§ 2. Celem „Regulaminu” jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiskach urzędniczych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym

§3. Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:

1) pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawy o pracownikach samorządowych,

2) pracowników zatrudnianych na zastępstwo

3) pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego.

§4.1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Kierownik:

2. Kierownik opracowuje opis stanowiska na które przeprowadzony ma być nabór wraz z zakresem czynności – Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.

3. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 2 zawiera:

a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,

b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują, ze wskazaniem które są niezbędne a które dodatkowe

c) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

4. Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych.

§ 5. Nabór obejmuje:

1) powołanie Komisji Rekrutacyjnej,

2) ogłoszenie o naborze,

3) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,

4) wstępna ocena złożonych dokumentów aplikacyjnych,

5) ogłoszenie listy kandydatów którzy spełniają wymogi formalne,

6) postępowanie sprawdzające:

a) merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych,

b) test wiedzy (opcjonalnie)

c) rozmowa kwalifikacyjna,

7) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,

8) ogłoszenie wyników naboru.

§ 6.1. Komisję Rekrutacyjną (wraz ze wskazaniem pełnionych w niej funkcji), w składzie co najmniej 3-osobowym powołuje Kierownik GOPS.

2. W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby której dotyczy postępowanie konkursowe albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.

3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

4. Wzór ogłoszenia o naborze stanowi Załącznik nr 2 do  Zarządzenia.

§ 7. 1. Po ogłoszeniu naboru w BIP i na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku.

2. Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.

3. Na dokumenty aplikacyjne składają się w szczególności:

1) życiorys (bądź CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,

2) kwestionariusz osobowy,

3) kserokopie świadectw pracy,

4) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

5) oświadczenie o nie byciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

6) oświadczenie, że w przypadku wyboru oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiałby wykonywanie obowiązków,

7) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na wskazanym stanowisku,

8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,

9) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

10) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji

11) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

§ 8. 1. Konkurs na stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze przeprowadza się w dwóch etapach:

1) w pierwszym etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu,

2) wyłonienie kandydata odbywa się w ramach drugiego etapu składającego się z:

a) oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych,

b) test wiedzy (opcjonalnie)

c) rozmowy kwalifikacyjnej.

2. Komisja rekrutacyjna w trakcie procedury rekrutacji ustali czy przeprowadzić test wiedzy.

§ 9. 1. Analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

2. Wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.

3. Warunkiem udziału w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnianie wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu o naborze (oceniane metodą spełnia/nie spełnia).

4. Po upływie terminu do złożenia dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

5. Sporządzona w porządku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

6. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru. Wzór listy stanowi Załącznik nr 3 do Zarządzenia.

7. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

§ 10. Z dokonanej przez Komisję Rekrutacyjną oceny merytorycznej złożonych dokumentów sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.

§ 11. 1. Celem przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz możliwość oceny:

  1. predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
  2. posiadanej wiedzy na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
  3. obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
  4. celów zawodowych kandydata.

2. Z przebiegu rozmowy sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.

§ 12. 1 Celem przeprowadzenia testu wiedzy jest uzyskanie informacji o poziomie wiedzy merytorycznej na tematy związane z stanowiskiem na który jest prowadzona rekrutacja.

2. Test jest przeprowadzony pisemnie jako test jednokrotnego bądź wielokrotnego wyboru.

3. Test układa komisja rekrutacyjna, decydując każdorazowo o ilości zadanych pytań.

§ 13. Każdy członek Komisji dokonuje oceny kandydatów metodą punktową w skali od 1 do 10, uwzględniając ocenę merytoryczną dokumentów aplikacyjnych i przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne oraz wyniki testu wiedzy, jeżeli był przeprowadzony.

§ 14. 1. Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala wynik konkursu, wskazując kandydata, który uzyskał największą sumaryczną ilość punktów.

2. Ze swoich czynności Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego naboru, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.

3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 4 do Zarządzenia.

§ 15. 1. Przewodniczący Komisji niezwłocznie przekazuje Kierownikowi GOPS dokumentację z przebiegu konkursu, celem zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia rozstrzygnięcia konkursowego.

2. Informację o wynikach naboru, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do Zarządzenia, upowszechnia się w trybie i terminie określonym w ustawie o pracownikach samorządowych

3. W przypadku odmowy zatwierdzenia wyników konkursu Kierownik GOPS:

1) zarządza ponowne przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze

2) rezygnuje z przeprowadzenia naboru.

§ 16. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odbierane osobiście przez zainteresowanych, odsyłane lub niszczone po upływie 3 miesięcy od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru.

§ 17. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym.

§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Kierownik GOPS

Agnieszka Kwiecińska

Metryka strony

Udostępniający: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BARGŁOWIE KOŚCIELNYM

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Bućkowski

Wprowadzający: Paweł Bućkowski

Data modyfikacji: 2016-12-09

Opublikował: Paweł Bućkowski

Data publikacji: 2016-12-09