Zarządzenie Nr 2/2016 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym z dnia 02 grudnia 2016 r.
Zarządzenie Nr 2/2016
Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym
z dnia 02 grudnia 2016 r.
w sprawie ustanowienia Regulaminu naboru na stanowiska urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz.902) zarządzam, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się Regulamin naboru na stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym, zwany dalej „Regulaminem”.
§ 2. Celem „Regulaminu” jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiskach urzędniczych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym
§3. Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:
1) pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawy o pracownikach samorządowych,
2) pracowników zatrudnianych na zastępstwo
3) pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego.
§4.1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Kierownik:
2. Kierownik opracowuje opis stanowiska na które przeprowadzony ma być nabór wraz z zakresem czynności – Załącznik Nr 1 do Zarządzenia.
3. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 2 zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,
b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują, ze wskazaniem które są niezbędne a które dodatkowe
c) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
4. Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych.
§ 5. Nabór obejmuje:
1) powołanie Komisji Rekrutacyjnej,
2) ogłoszenie o naborze,
3) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
4) wstępna ocena złożonych dokumentów aplikacyjnych,
5) ogłoszenie listy kandydatów którzy spełniają wymogi formalne,
6) postępowanie sprawdzające:
a) merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych,
b) test wiedzy (opcjonalnie)
c) rozmowa kwalifikacyjna,
7) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
8) ogłoszenie wyników naboru.
§ 6.1. Komisję Rekrutacyjną (wraz ze wskazaniem pełnionych w niej funkcji), w składzie co najmniej 3-osobowym powołuje Kierownik GOPS.
2. W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby której dotyczy postępowanie konkursowe albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
4. Wzór ogłoszenia o naborze stanowi Załącznik nr 2 do Zarządzenia.
§ 7. 1. Po ogłoszeniu naboru w BIP i na tablicy ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku.
2. Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.
3. Na dokumenty aplikacyjne składają się w szczególności:
1) życiorys (bądź CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
2) kwestionariusz osobowy,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) oświadczenie o nie byciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
6) oświadczenie, że w przypadku wyboru oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiałby wykonywanie obowiązków,
7) oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na wskazanym stanowisku,
8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
9) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
10) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
11) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
§ 8. 1. Konkurs na stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze przeprowadza się w dwóch etapach:
1) w pierwszym etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu,
2) wyłonienie kandydata odbywa się w ramach drugiego etapu składającego się z:
a) oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych,
b) test wiedzy (opcjonalnie)
c) rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Komisja rekrutacyjna w trakcie procedury rekrutacji ustali czy przeprowadzić test wiedzy.
§ 9. 1. Analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
2. Wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.
3. Warunkiem udziału w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnianie wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu o naborze (oceniane metodą spełnia/nie spełnia).
4. Po upływie terminu do złożenia dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
5. Sporządzona w porządku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
6. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru. Wzór listy stanowi Załącznik nr 3 do Zarządzenia.
7. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
§ 10. Z dokonanej przez Komisję Rekrutacyjną oceny merytorycznej złożonych dokumentów sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
§ 11. 1. Celem przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz możliwość oceny:
- predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
- posiadanej wiedzy na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
- obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
- celów zawodowych kandydata.
2. Z przebiegu rozmowy sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
§ 12. 1 Celem przeprowadzenia testu wiedzy jest uzyskanie informacji o poziomie wiedzy merytorycznej na tematy związane z stanowiskiem na który jest prowadzona rekrutacja.
2. Test jest przeprowadzony pisemnie jako test jednokrotnego bądź wielokrotnego wyboru.
3. Test układa komisja rekrutacyjna, decydując każdorazowo o ilości zadanych pytań.
§ 13. Każdy członek Komisji dokonuje oceny kandydatów metodą punktową w skali od 1 do 10, uwzględniając ocenę merytoryczną dokumentów aplikacyjnych i przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne oraz wyniki testu wiedzy, jeżeli był przeprowadzony.
§ 14. 1. Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala wynik konkursu, wskazując kandydata, który uzyskał największą sumaryczną ilość punktów.
2. Ze swoich czynności Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego naboru, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 4 do Zarządzenia.
§ 15. 1. Przewodniczący Komisji niezwłocznie przekazuje Kierownikowi GOPS dokumentację z przebiegu konkursu, celem zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia rozstrzygnięcia konkursowego.
2. Informację o wynikach naboru, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do Zarządzenia, upowszechnia się w trybie i terminie określonym w ustawie o pracownikach samorządowych
3. W przypadku odmowy zatwierdzenia wyników konkursu Kierownik GOPS:
1) zarządza ponowne przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze
2) rezygnuje z przeprowadzenia naboru.
§ 16. 1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odbierane osobiście przez zainteresowanych, odsyłane lub niszczone po upływie 3 miesięcy od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru.
§ 17. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bargłowie Kościelnym.
§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Kierownik GOPS
Agnieszka Kwiecińska
Metryka strony